Och nej...jag heter varken Emmy eller Klara irl xDD

lördag 12 december 2009

En saga som handlar om en panda familj...

Här är en saga:

Emma är en 11-årig tjej
och har 2 syskon: Hennes
minsta syster heter Ella
och är 5 år och hennes
bror heter Oskar
och är 8 år. Alltså är
Emma största barnet i
familjen. Hennes mamma
heter Julia och är 32 år
och pappan är 34 år och
heter Adam. Nu börjar sagan:

Emma vaknar mitt i natten och
känner att hon har ont i halsen.
Hon tänker: ''Åh nej! Jag kan ju inte vara sjuk!
Vi ska ju ha konsert på skolan i morgon!
(Typ om några timmar ska hon till skolan eftersom hon vaknade mitt i natten)
...och jag som ska sjunga! Åh nej! *Kliver upp och tar en alvedon*
Hoppas det går över, tänker Emma och försöker somna om...

........Natten fortsätter och det blir morgon......


Emma's mobil-klocka ringer: ''Riiiiiiiing!''
Emma: Oj, redan morgon!?
Julia (Emma's mamma): Jaa, kul va!?
Emma: Vadå då?
Julia: Du ska ju ha konsert på skolan idag, det har du väl inte glömt?
Emma: Eeh...Njaaa, eeh, jaa, sådär, hehe...! (Skäms)
Julia: Men Emma!
Emma: Ja!?
Julia: Äh, inget. Men jag måste hjälpa Ella med frukosten,
se till att Oskar vaknar och får frukost och att du kliver upp
nu!
Emma: Jaja...!




........Fortsättning följer.......
/Klara

2 kommentarer:

  1. Spännande jag vill höra mer!


    MVH flora555

    SvaraRadera
  2. Men vad bra att du tycker den är
    bra, för det kommer fortsättning
    snart igen.

    //Klara

    SvaraRadera

Kommentera gärna, men bara snälla kommentarer för annars godkänns dom inte av mig. Tack för att ni kommenterar! En sak till: Ni vet den dära saken som det står Välj profil på, klicka på den och välj Namn/Webbadress och skriv in erat namn och webbadress/blogg om ni har någon.

//Emmy_10