Och nej...jag heter varken Emmy eller Klara irl xDD

onsdag 4 november 2009

Snöbollar

Jag och min mamma har bakat snöbollar.
Det är ungefär som chokladbollar men nästan
godare faktiskt. Ni kan få receptet om ni vill.
Jag skriver upp det här:
20-30 SNÖBOLLAR (BEROENDE PÅ HUR STORA DU GÖR DOM)
Du behöver:
150 g mjukt smör
1 1/2 dl socker
5 dl havregryn
1 msk vaniljsocker
1 msk apelsinsaft (gärna nypressad)
Garnering:
kokosflingor
färgat strössel eller florsocker.
Blanda ihop allt till en deg.
Rulla degen till små snöbollar
och rulla sen snöbollarna i kokosen, strösslet
eller florsockret.







Hoppas du tycker dom är goda, för det tycker jag!
Kram Klara

4 kommentarer:

  1. Smakar dom som vanliga chokladbollar xD??? =)

    SvaraRadera
  2. Nja, nästan lite godare tycker jag.
    Dom smakar ju inte choklad. Men det
    är apelsinsaft i dom.

    SvaraRadera
  3. Jag har den där boken^^ kanske lite sent att skriva kommentar NU 2013... -_-'

    SvaraRadera

Kommentera gärna, men bara snälla kommentarer för annars godkänns dom inte av mig. Tack för att ni kommenterar! En sak till: Ni vet den dära saken som det står Välj profil på, klicka på den och välj Namn/Webbadress och skriv in erat namn och webbadress/blogg om ni har någon.

//Emmy_10