Och nej...jag heter varken Emmy eller Klara irl xDD

söndag 7 november 2010

En saga om en prinsesspanda

Hej!
Jag tänkte att jag skulle göra en saga om en prinsesspanda. Nu börjar den:...BRYYYYT!! Bryt! Du ska väl berätta om hennes familj och vad den handlar om och så först!? Å just det..Iaf:

Emmy är en liten prinsesspanda på 12 år, som skulle flytta med sin familj från Pandia till Panfu. Hon är rädd att inte passa in i skolan där eftersom hon var en prinsessa och var så noga med att inte äta med händerna, inte söla, inte ha armbågarna på bordet och sånna prinsess-saker. Hon trodde att dom skulle tänka "Vem tror hon att hon är? Hon betéer sig så konstigt ju".

Hennes familj innehåller lillebror Anton, 6 år, mamma Rebecka, 30 år och pappa Tony, 31 år och henne själv såklart. Familjen är en lycklig kungafamilj men mycket djur. Nu börjar sagan:

Familjen Garacía, som dom heter i efternamn, satt och åt frukost.








Hela familjen satt tyst och åt.

- Idag ska ju vi flytta till Panfu! sa mamma helt plötsligt.
- Jaa! ropade Anton.
- Vad kul det ska bli, sa pappa. Men Emmy satt helt tyst.
- Vad är det, Emmy? Har det hänt något? frågade mamma.
- Äh...inget...men..det är bara det att jag kommer sakna alla mina vänner här jättemycket! sa Emmy.
- Ja det förstår vi, men ska det inte bli kul att träffa nya vänner i den nya skolan? sa mamma.
- Men jag kommer säkert inte passa in i den skolan eftersom jag är en prinsessa, daah! sa Emmy
- Äh, komigen! Dom kanske tycker att du är jättecool eftersom du är en prinsessa, ju, sa pappa.
- Kanske, bara kanske, sa Emmy.

Senare den dagen skulle dom åka med sitt privatflygplan och sina saker till Panfu. Dom fick åka flera gånger, men det tar ju inte så lång tid med flygplan. Dom åkte kanske 5 gånger.

- Detta är tråkigt! sa Emmy när hon satt i planet.
- Vi är snart framme, sa mamma, som satt brevid henne.
- Trrrrråkigt! sa Anton, som nyss hade lärt sig säga R, så han använder det väldigt mycket.

*5 min. senare*

- Nu är vi framme! sa pappa. Hjälper du oss att packa ur planet, Emmy?
- Ok..., mummlade Emmy.

Dagen därpå skulle Emmy till skolan i Panfu. Hon tyckte det var ganska pirrigt eftersom det var första gången. När hon kom fram till skolan såg hon ingen skola.

- Men...vart är skolan? sa hon tyst för sig själv.



















 Samma stund kom en av tjejerna i klassen som Emmy skulle börja i.

- Är du ny? frågade hon.
- ...ja..., sa Emmy blygt.
- Ok, om du undrar så ligger skolan nere i havet, undervattensskolan, sa tjejen och dök ner.









- Men...hur ska jag ta mig ner då!? Jag har ju ingen dykardräkt! tänkte Emmy.

...fortsättning följer...
_____________________________

Tycker ni den är bra? :) Ni får veta mer i nästa del av sagan.

Seees! :)

3 kommentarer:

Kommentera gärna, men bara snälla kommentarer för annars godkänns dom inte av mig. Tack för att ni kommenterar! En sak till: Ni vet den dära saken som det står Välj profil på, klicka på den och välj Namn/Webbadress och skriv in erat namn och webbadress/blogg om ni har någon.

//Emmy_10