Och nej...jag heter varken Emmy eller Klara irl xDD

fredag 5 november 2010

"Telepandi"

Hej!
Innan jag börjar skriva något speciellt, så vill jag visa vad Max och Ella skrev på Panfubloggen om "telepandi". Ni vet, vad Max och Ella skrivit tidigare om telepandi. Detta skrev dom idag:

Bubblor över huvudet

November 5th, 2010

Hej alla pandor,

idag ska vi berätta vidare om hur det vara att vara försökskanin till Professor Bookworms experiment. När professorn berättade om att det handlade om telepati (alltså ungefär som tankeläsning) och kopplade upp mig och Ella med sin mackapär så skuttade jag i hemlighet ett litet glädjeskutt i tanken. Äntligen kan jag få reda på vad Ella tänker.

Som tur är så fungerar telepandi lite annorlunda… Annars skulle vi ju inte behöva prata, eller skriva ens. ;) Professor Bookworm tryckte på den stora på-knappen. Det kändes som det gick små spänningar i kroppen. Det var faktiskt rätt så skönt, lite som massage ungefär. :) Men professorn ville ju visa oss vad hans uppfinning är bra för. Han gav Max en kikare och bad honom titta i den. Jag trodde knappt mina ögon när jag såg vad som hände sedan: precis över Max huvud poppade det upp som en stor bubbla! Och i den var en kikare! :O







































Jag kände hur jag långsamt höll på att tappa hakan i golvet. “Ooouuuh oooj, vad ÄR DET?”, fick jag fram. Professor Bookworm tittade på mig med en stolt blick, “Det är telepandi” sa han. “Nu kan ni alltid se vad en panda gör – om han läser, spelar, tittar i kikaren på vulkanen, bläddrar i katalogen eller skriver något. Ni kan dessutom se om en panda är på väg ut ur rummet eller ska logga ut från Panfu.” Inte illa! Professor Bookworm stod vid dörren och vi kunde se ordet “Stranden” över hans huvud. :D

Och om ni vill veta mer om telepandi ska ni gå till stranden! Där står Professor Bookworm, han pratar gärna med er.

Håll höjd

Max och Ella
___________________________________

Ja, och själv har jag tagit lite bilder på hur det funkar. Först kan jag visa vad som häner är man tittar i katalogen:







Sen när man tittar på någons spelarkort/profil:









Om man spelar ett spel:














Och om man går till något annat ställe:


 
 
 
 
 
 
 
 
Eller när man loggar ut:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och så finns det lite mer också, men det får ni titta lite själva på ;)
 
 




Ps. Levelboostern och prylmaskinen funkar! Man får solroser i maskinen idag:


1 kommentar:

  1. hej Emmy! din blogg är bara bäst! många bilder vissa roliga grejer o när man läser är det roligt man tröttnar liksom inte! och du är som en syster för mig du hjälper alltid snäll + du är superduper snäll!! jag älskar dig som kompis!!! hoppas du känner likadant! kram en riktigt glad tjej som tycker Emmy kommer med många roliga skämt!

    SvaraRadera

Kommentera gärna, men bara snälla kommentarer för annars godkänns dom inte av mig. Tack för att ni kommenterar! En sak till: Ni vet den dära saken som det står Välj profil på, klicka på den och välj Namn/Webbadress och skriv in erat namn och webbadress/blogg om ni har någon.

//Emmy_10