Och nej...jag heter varken Emmy eller Klara irl xDD

lördag 23 januari 2010

Emma sagan igen...

Nu kommer en till del av Emma sagan igen:
Ja, dom fick ju kvarsittning i 2 timmar, eller var det 3?
Ska kolla....*Ungefär 11 sekunder efter*: Det var 2
timmars kvarsittning, nu börjar den på riktigt:

Flora: Men... Så är det ju när man har kvarsittning.
Emma: Aa....Ååh!! Jag önskar att Elise var här!
Flora: Ja...Oh! Jag vet! Jag har ju med min mobil med mig!
Jag kan ringa henne i smyg.
Jag: Va!!!??? Dom...Ringer i smyyyyyg!
Emma: Ok......Är du säker att det funkar?
Flora: Absolut!
Emma: Ok, ring då....
Flora: Nu ringer jag. *Flora ringer*
Piiiip! Piiip! Piip!
Elise i telefonen: Hej det är Elise!
Flora i telefonen: Hej det är Flora! Vi behöver din hjälp!
Vi har tyvärr kvarsittning i 2 hela timmar! Tråååkigt!
Elise i telefonen: Ok, vad behöver ni hjälp med då?
Flora i telefonen: Låsa upp vårat klassrum.
Jag: Förresten: Vet ni vem Elise är? Hon är 15 år. För Flora är 13 år
och Emma 14 år. Då är Elise 1 år äldre än Emma. 15 år. Plus att
alla 3 går i samma skola men i olika klasser.
Elise i telefonen: Ok, kommer så fort som möjligt. Vi har rast nu.
Flora i telefonen: Bra!
*Dom lägger på*
Flora: Japp, hon kommer snart.
Emma: Ok. Bara inte läraren kommer.
Flora: Aa.
 
Fortsättning följer.
/Klara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna, men bara snälla kommentarer för annars godkänns dom inte av mig. Tack för att ni kommenterar! En sak till: Ni vet den dära saken som det står Välj profil på, klicka på den och välj Namn/Webbadress och skriv in erat namn och webbadress/blogg om ni har någon.

//Emmy_10